Los ideólogos: José Baquíjano y Carrillo
JOSE BAQUIJANO Y CARRILLO 317 nam Sacerdotio coniungere est conuoluere ea, quae conuolui non possunt. El arcediano Pedro de Blois adviei:te, que el uso y co· nocimiento de las leyes traen muchos escollos a los clérigos; por que, como su estudio pide toda la atención del hombre, común– mente les impide el atender a su ministerio, y los separa de las cosas espirituales y divinas. Res plena discriminis est in Clericis usus legum; totum enim hominem adeo sibi uindicat, ut eum rei familiaris prodiuentia fraudet, suspendat a. spiritualibus, a diuinis auellat. Pero ¿qué mucho que piensen así los padres, cuando los mismos emperadores romanos reputaron por relajación, y aun por oprobio e infamia de la clericatura. la ciencia del derecho? El em· perador Justiniano en la Ley 41. Lib. 1. del Código, tít 3. de Episcop, et Cleric, dice: Absurdum etenim Clericis est, immo etiam opprobiosum, si peritos se ostendere uellent disceptationum f orensium. Ya mucho antes los emperadores Honorio y. Teodosio en la ley 17. del mismo título habían prohibido a los clérigos la profesión del derecho: Placuit, dicen, nostrae clementiae, ut nihil commune Clerici cum publicis actionibus, uel ad curiam pertinen– tibus, cuius corpori non sunt annexi, habeant. Si así pensaban los mismos legisladores del Derecho Civil, interesándose su gloria en sus progresos, ¿cómo había de llevar en paciencia la iglesia los abusos de que hablamos al principio? Desde luego procuro rémediarlos. En el concilio lateranense 2., que es el décimo de los generales celebrado el año de 1139 bajo de Inocencio 2. en el canon 9. prohibe severamente a los monjes, y canónigos reglares el estudio de la medicina, y de las leyes civiles, o temporales, como las llama el concilio: y les da en cara con la constitución citada, de Justiniano: Praua autem consuetudo, dice, prout accepimus, et detestabilis inoleuit, quoniam Monachi, et Re· gulares Canonici, post susreptum habitum, et professionem factam, spreta BB. Magistrorum Benedicti, et Augustini regula, leges tem– porales, et Medicinam, gratia lucri temporalis, adsciscunt. Auaritiae namque flaminis ·. accensi, se Patronos causarum faciun{: et cum Psalmodiae, et Hymnis uacare debeant, gloriosae uocis confisi mu– nimine, allegationum suarum uarietate, . iustum, iniustumque, fas, nefasque confundunt . Attestantur uero Imperiales Constitutiones, absurdum, et opprobium immo esse Clericis, si peritos se uelint disceptationum esse forensium. Huiusmodi temeratores grauiter f eriendos, Apostolica auctoritate decernimus. 1psi quoque, neglecta animarum cura, Ordinis sui propositum nullatenus attendentes, pro detestanda pecunia sanitatem pollicentes, humanorum cura.– tares se f aciunt corporum. Cumque impudicus oculus impudici
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