Fénix 45, 37-49

47 Bibliografía BARRY, C. 1999 «Las habilidades de información en un mundo electrónico: la formación investigadora de los estudiantes de doctorado». En: Anales de Documentación , Murcia, Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones, Vol. 2, pp. 237-258. BAIRD, L. M. y C. OPPENHEIM 1994 «Do citations matter?» En: Journal of Information Science , California, Saga Publications, Vol. 20, Nº 1, pp. 2-15. BERNHARD, P. 2002 «La formación en el uso de la información: una ventaja en la enseñanza superior. Situación actual». En: Anales de Documentación , Murcia, Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones, Vol. 5, pp. 409-435. BORG, I. y P. GROENEN 1997 Modern multidimensional scaling: Theory and applications . New York: Springer. DAVIS, P. 2002 «The effect of the web on undergraduate citation behavior: A 2000 update». En: College & Research Libraries , Chicago, ACRL, Vol. 63, Nº 1, pp. 53-60. DAVIS, P. y S. COHEN 2001 «The effect of the web on undergraduate citation behavior 1996-1999». En: Journal of the American Society for Information Science and Technology , Maryland, ASIST, Vol. 52, Nº 4, pp. 309-334. EISENBERG, M. y R. BERKOWITZ 1990 Information problem-solving: The big six approach to library and information skills instruction . Norwood, N. J. : Ablex. GRIMES, D. J. y C. H. BOENING 2001 «Worries with the web: A look at student use of web resources». En: College & Research Libraries , Chicago, ACRL, Vol. 62, Nº 1, pp. 11-23. GUY, R. 1991 Citation analysis: Course on Research Methods . Lima : British Council / Pontificia Universidad Católica del Perú. HERRING, J. 1996 Teaching information skills in schools . Londres : Library Association Publishing. HERRING, J. 1997 «Information skills: the PLUS approach – a view from UK». Ponencia presentada el 5 de setiembre de 1997 en la 63 rd IFLA General Conference». Disponible en: <http:// www.ifla.org/IV/ifla63/63herj.htm > [Revisado el 25 de octubre de 2004]. MacROBERTS, M. H. y B. R. MacROBERTS 1989 «Problems of citation analysis: A critical review». En: Journal of the American Society for Information Science , Maryland, ASIST, Vol. 40, Nº 5, pp. 342-349. NIMS, J. y L. RICH 1998 «How successfully do users search the web?» En: College & Research Libraries News , Vol. 9, Nº 3, [marzo], pp. 155-158. OPPENHEIM, C. y R. SMITH 2001 «Student citation practices in an Information Science Department». En: Education for Information , Vol. 19, Nº 4, pp. 299-323. VICKERY, B. C. y A. VICKERY 1987 Information science in theory and practice. Londres : Butterworths. WOOD, F.; N. FORD, ; D. MILLER, ; G. SOBCZYK y R. DUFFIN 1996 «Information skills, searching behaviour and cognitive styles for student-centered learning: a computer-assisted learning approach». En: Journal of Information Science , Chartered Institute of Library and Infomations Proffesionals. Vol. 22, Nº 2, pp. 79-92. Fénix: Revista de la Biblioteca Nacional del Perú. N.45, 2008

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgwMjMx